HOTĂRÂRE nr. 25 din 14 septembrie 2017

pentru aprobarea măsurilor întreprinse în vederea autorizării asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali care au exercitat profesia în străinătate

Având în vedere prevederile art. 40 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 53 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările şi completările ulterioare,
Consiliul naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, întrunit în şedinţa din data de 14.09.2017, emite următoarea hotărâre:
ART. 1
(1) Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali, membri ai Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR) care au exercitat profesia în străinătate şi care doresc să exercite activitatea profesională în România, vor depune la filiala OAMGMAMR la care au fost membri următoarele documente:
a) documente care atestă experienţa profesională, după caz, de asistent medical generalist, de moaşă sau de asistent medical, respectiv: contract de muncă, adeverinţă de vechime etc.;
b) documentul care atestă moralitatea şi onorabilitatea profesională, eliberat de către autoritatea competentă din statul membru UE gazdă aflat în termen de valabilitate de 3 luni de la data eliberării, sau, în cazul în care profesionistul şi-a desfăşurat activitatea într-un stat terţ, certificat de cazier judiciar eliberat de acel stat şi aflat în termen de valabilitate.

(2) Documentele prevăzute la alin. (1) vor fi însoţite de traduceri legalizate în limba română.

ART. 2
Prevederile art. 1 se aplică şi posesorilor titlurilor româneşti de calificare de asistent medical generalist, de moaşă şi de asistent medical care nu au dobândit calitatea de membru OAMGMAMR, au exercitat profesia în străinătate şi doresc să îşi continue activitatea profesională în România.

ART. 3
La cererea filialelor OAMGMAMR judeţene şi a municipiului Bucureşti, utilizatorii Sistemului de informare al pieţei interne (IMI) din cadrul aparatului central al OAMGMAMR vor verifica dacă profesioniştii în cauză figurează în baza de date a sistemului de alerte IMI. În situaţia în care aceştia fac obiectul unei alerte iniţiate de un alt stat membru UE, utilizatorii IMI din cadrul aparatului central al OAMGMAMR vor solicita respectivului stat membru UE informaţii privind motivele care au condus la declanşarea alertei.

ART. 4
(1) Filialele OAMGMAMR judeţene şi a municipiului Bucureşti au obligaţia să comunice în regim de urgenţă Departamentului juridic al aparatului central al OAMGMAMR numele asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali care s-au adresat acestora solicitând exercitarea profesiei în România şi despre care acestea au cunoştinţă că sunt sancţionaţi pentru fapte disciplinare sau penale de un alt stat.
(2) În cazul profesioniştilor aflaţi în situaţiile prevăzute la alin. (1) filialele OAMGMAMR judeţene şi a municipiului Bucureşti vor solicita copii însoţite de traduceri legalizate în limba română de pe documentele de notificare cu privire la cauza şi măsurile de restricţionare a dreptului de exercitare a profesiei, emise de autoritatea competentă a statului membru gazdă sau, după caz, a statului terţ care a aplicat măsurile respective.
(3) Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali sancţionaţi pentru fapte disciplinare sau penale de un alt stat şi care au solicitat exercitarea profesiei în România au obligaţia să depună documentele menţionate la alin. (2), la cererea filialei OAMGMAMR în cauză.

ART. 5
În situaţiile menţionate la art. 4 alin. (1) filialele OAMGMAMR judeţene şi a municipiului Bucureşti transmit Departamentului juridic din cadrul aparatului central al OAMGMAMR documentele menţionate la art. 1 alin. (1) lit. b) şi la art. 4 alin. (2) împreună cu copiile actului de identitate şi a titlului de calificare, conţinând înscrisul „conform cu originalul“, semnătura persoanei din cadrul filialei OAMGMAMR care a efectuat verificarea şi ştampila filialei respective.

ART. 6
(1) Cererile privind exercitarea profesiei în România înaintate de profesioniştii aflaţi în situaţia prevăzută la art. 4 alin. (1) se analizează de către Comisia Naţională de Etică şi Deontologie a OAMGMAMR în baza documentelor acestora transmise de filială şi în condiţiile legii.
(2) În vederea aplicării prevederilor alin. (1) Comisia Naţională de Etică şi Deontologie a OAMGMAMR poate solicita filialei OAMGMAMR completarea cu documente relevante, furnizate de profesionist. Acestea vor fi transmise în copii conţinând înscrisul „conform cu originalul“, semnătura persoanei din cadrul filialei OAMGMAMR care a efectuat verificarea şi ştampila filialei respective.

ART. 7
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România,
Mircea Timofte

Bucureşti, 14 septembrie 2017.
Nr. 25.